Help!
05.09.2010.
Zdrowie i Natura
Advertisement
Start arrow Opracowania naukowe arrow Zapobieganie reumatoidalnemu zapaleniu stawów

Menu Zdrowie
Start
Zdrowie
Uroda i młodość
Przeciwutleniacze
Opracowania naukowe
Kontakt
Szukaj
Statystyka
Gościmy
Dzisiaj14
Wczoraj22
Tygodniowo135
Miesięcznie89
Odwiedzin11043
Gościmy
Odwiedza nas 7 gości
Migawki Zdrowie

Uroda i młodośćMłodość na długie lata - naturalnie! Artykuł poglądowy
Autor:
Dr Karolina Galikowska- Gula
artykuł ukazał się w magazynie "KOSMETYKA i KOSMETOLOGIA" nr (67) 3-4/ 2006 str 44 - 45

Koncentraty flawonoidów roślinnych są jedną z najskuteczniejszych broni w walce ze starzeniem się, nowotworami i chorobami cywilizacyjnymi, wywoływanymi przez wolne rodniki.

Czytaj całość…
 
Migawki Biznes
Opracowania naukowe przegląd
Rak prostaty i przeciwutleniacze Rak prostaty i przeciwutleniacze
IHN węgierskie wydanie 2003;12(6) International Health News BALTIMORE, USA.

Coraz więcej dowodów potwierdza, że niektóre mikroelementy, a dokładnie: przeciwutleniacze, mogą pomóc w zapobieganiu wykształceniu się pewnych rodzajów raka. Na przykład selen okazał się skuteczny w zapobieganiu rakowi   Szczegóły...


Zapalenie trzustki Rola przeciwutleniaczy w powstawaniu zapalenia trzustki
CARDIFF, WIELKA BRYTANIA. American Journal of Gastroenterology
Pancreatitis oznacza zapalenie trzustki. Ostre bóle dolnej części brzucha, nieodpowiednie wchłanianie substancji odżywczych to jej charakterystyczne objawy, mogące prowadzić do cukrzycy. Zapalenie trzustki może mieć przebieg ostry lub chroniczny. Może go spowodować nadużywanie alkoholu, a chroniczna choroba wiąże się z wielokrotnym pobytem w szpitalu oraz długotrwałym uzależnieniem od opiatowych środków przeciwbólowych. Pojawiła się koncepcja, że w rozwoju zapalenia trzustki dużą rolę może mieć stres oksydacyjny. Naukowcy z University Hospital of Wales stwierdzili niedawno, że w osoczu krwi chorych cierpiących na chroniczne zapalenie trzustki poziom przeciwutleniaczy jest o wiele niższy niż u osób zdrowych. Naukowcy zmierzyli poziom selenu, witaminy A i E, beta-karotenu, ksantyny, beta-kryptokarotenu i likopenu u 27 osób chorych na chroniczne zapalenie trzustki oraz u 19 osób kontrolnych. U chronicznie chorych poziom każdego zmierzonego przeciwutleniacza był znacznie niższy niż u grupy kontrolnej i u chorych z odnawiającym się zapaleniem trzustki. Inne badanie wykazało, że poziom przeciwutleniaczy we krwi jest najniższy podczas ataków bólu. Fakt, że poziomy były mierzone sześć tygodni po wyjściu pacjentów ze szpitala, tłumaczy, dlaczego w momencie pomiaru poziom przeciwutleniaczy był u chorych z ostrym zapaleniem trzustki normalny. Inne opracowanie dowodzi, że spożywanie przeciwutleniaczy w znacznej mierze łagodzi bóle i może powodować, że niepotrzebne będą zabiegi szpitalne lub chirurgiczne. Czy spożywanie przeciwutleniaczy pomaga chorym cierpiącym na odnawiające się zapalenie trzustki ? jeszcze nie wiadomo.
  Szczegóły...


Download NFSP!


Przeciwutleniacze mogą uratować ofiary ataków serca Przeciwutleniacze mogą uratować ofiary ataków serca
The New York Times Health News Service 2000; Medincorp

W rekonwalescencji osób po ataku serca mogą pomóc większe dawki przeciwutleniaczy (zdaniem grupy naukowców izraelskich, 2003). Badanie wykazało, że we krwi 38 osób po ataku serca było znacznie mniej przeciwutleniaczy, witaminy A i E oraz beta-karotenu  Szczegóły...


Migawki Opracowania naukowe

Nowe dowody na pozytywne działanie przeciwutleniaczy
The New York Times Health News Service 2000; Medincorp,
NEW ORLEANS ? Medical Tribune News Service
Najnowsze badania wykazały, że witaminy przeciwutleniające obniżają ryzyko chorób serca. Naukowcy brytyjscy, którzy przeanalizowali dane 15 000 mężczyzn i 5000 kobiet, znaleźli nowe dowody na to, że witaminy C i E oraz beta-karoten znacznie obniżają ryzyko chorób serca. Wyniki przedstawiono na corocznym zebraniu American College of Cardiology. Poziom cholesterolu LDL u badanych osób przekraczał normę, a w ich rodzinach zdarzały się choroby serca. Od rozpoczęcia badań osoby te codziennie otrzymywały witaminę C i E oraz beta-karoten. W ich krwi wyraźnie wzrósł poziom witaminy E ? stwierdził dr Roy Collins, wykładowca Uniwersytetu Oksfordzkiego. Zgodnie ze współczesną wiedzą wyższy poziom witaminy E może zapobiec chorobom serca. Ponownie udowodniono, że prewencja z zastosowaniem przeciwutleniaczy jest skuteczną i bezpieczną metodą obniżania ryzyka chorób serca.

 
Zapobieganie reumatoidalnemu zapaleniu stawów PDF Drukuj Email
Wpisał: Administrator   
15.08.2007.

Rola suplementów odżywczych w zapobieganiu reumatoidalnemu zapaleniu stawów
IHN 2003;12(6) International Health News ROCHESTER, USA
Reumatoidalne zapalenie stawów (RZS) jest ciągle trwającym zapaleniem stawów, które czasem powoduje niszczenie kości i chrząstek. W powstaniu tej choroby główną rolę pełni atak wolnych rodników (stres oksydacyjny) i cytokiny przyczyniające się do zapaleń. Naukowcy z trzech amerykańskich uniwersytetów

badali, czy przeciwutleniacze zawarte w żywności lub suplementy odżywcze mogą obniżyć ryzyko RZS poprzez wypowiedzenie wojny stresowi oksydacyjnemu i zapaleniom. W badaniu brało udział 29 368 kobiet w średnim wieku, które dołączyły do badań w 1986 roku, od kiedy zaczęły notować swą dietę i ilość stosowanych suplementów odżywczych. Kobiety były pod obserwacją do 1997 roku ? wówczas zdiagnozowano 192 przypadki RZS. Analiza diety i suplementów odżywczych wykazała odwrotną zależność zapadalności na tę chorobę od dostawania się z żywnością do organizmu karotenoidu o nazwie beta-kryptoksantyna. U kobiet, które dziennie spożywały jej ponad 87 mikrogramów, pojawianie się RZS było niższe o 41% niż u tych, które spożywały mniej niż 40 mikrogramów. Dobrym źródłem beta-kryptoksantyny są owoce cytrusowe, a szczególnie pomarańcze. Dzienna dawka 15 mg cynku statystycznie znacząco obniżała ryzyko pojawienia się RZS. o 61% Podobny wpływ wykazała również miedź. Ciekawe, że spożywanie dużej ilości cynku oznaczało większe ryzyko pojawienia się RZS ? może to świadczyć o tym, że żywność bogata w cynk zawiera prawdopodobnie związki tego pierwiastka. Spożywanie warzyw z rodziny krzyżowychdziałanie ochronne, jedzenie miesięcznie 3 lub więcej porcji brokułów obniżało ryzyko o 35% w przeciwieństwie do spożycia rzadziej niż dwa razy w miesiącu. Naukowcy stwierdzają, że spożywanie beta-kryptoksantyny z uzupełnieniem cynku znacznie obniża ryzyko reumatoidalnego zapalenia stawów.

Zmieniony ( 16.08.2007. )
 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Top!